29 Temmuz 2015 Çarşamba

Gece Bilgini: The Scholar Who Walks The Night


“Daha önce bu hikayeyi  duymuş muydunuz? Saray kadınları arasında nesilden nesile aktarılan korkunç efsanevi hikayeden bahsediyorum. Dolunay olduğunda...”

Sarayda yaşayan, kralın üzerinde hüküm veren ve insan kanıyla beslenen yaratıklar vardı...Vampirler. Köyde korkunç cinayetler işlenmekteydi.Saray yetkilileri bunun bir kaplanın işi olduğunu söylese de gerçekleri bilen birisi vardı. Velihat Prens Jung Hyun vampirleri öldürebilecek bir yol buldu ve onu gizli bir plan olarak muhtırasına yazdı. Velihat Prensin en yakın arkadaşı ve genç bir bilgin olan Seong Yeol, ona yardım ettiği sırada bir vampire dönüştü. Artık vampirleri öldürebilecek bir tek o kalmıştı. Seong Yeol uzun yıllarca yıllarca insanları cüzzamlı yaşlı bir bilgin olduğuna inandırarak kendinden uzak tutmuştur. 
Yang Sun soylu bir ailenin kızıdır. Aile korkunç bir iftira ve komplo ile karşı karşıya gelir. Yang Sun kimliğini gizlemek için erkek kılığına girerek kitap satmaya başlar. Yetenekleri ve çenesiyle en iyi kitap satıcı olur.
Bir gün Yang Sun ve Seong Yeol’un yolları karşılaşır...


Son zamanlarda Kore'de bir vampirlik merakı aldı başını gidiyor. Ardı ardına aynı konunun işlendiği dizileri izleyip duruyoruz. Orange Marmalade, Blood... gibi. Şimdi de karşımızda The Scholar Who Walks The Night. Yalnız bu dizi diğerleri gibi değil. İzlemeye başladığınız ilk on saniye boyunca kendinizi Harry Potter filmi izliyormuş gibi hissediyorsunuz. Gerçi ben öyle hissetim. Oyunculuğunu ve kendisini çok beğendiğim Lee Yoo Bi başrolde, daha ne isteyebilirim ki! Ben bir tarihi kurgu birde fantastik konulu dizi hastasıyım ikisi bir araya geldi mi dünya dursa ben durmam direk izlerim. Normalde bitmemiş dizileri yazmak adetim değildir ama diziyi o kadar çok beğendim ki hemen yazmalıyım dedim. Şimdi benim için diğer dizilerden neden farklı? Birincisi; oyuncu kadrosu tam takım harika. Dizilerde sürekli olarak yüzünü gördüğüm oyuncular var. Oyunculukları da harika. İkincisi; aynı konulu diğer dizilerde gördüğüm kadarıyla vampir duygusu verilemiyor. Photoshop, animasyon konusunda gelişmiş bir ülke olmasına rağmen göz renkleri, tırnakları ve makyajları çok yapay. Öyle ki ben vampirleri seven ve merakı olan birisiyim. Vampirlik kavramını bambaşka boyuta getiren dizilerden söz etmiyorum bile. Scholar Who Walks The Night dizisini izlemeye başladıktan sonra diğer diziler arasında en iyisinin bu olduğunu düşündüm. Diziyi izlemeye başladıkça dikkat çeken bir çok güzel sahne ile karşılaşacaksınız.


Karakter Tanıtımı:

Lee Jun-Ki/ Kim Sung Yeol

Lee Yoo Bi/ Jo Yang Sun


Shim Chang-Min
Dizide, 120 yıl sonra olacak olan veliaht prensi , Lee Yoon karakterini canlandırmaktadır. Hayatı eğlenceden ibaretmiş gibi görünse de aslında hiçbir şey göründüğü gibi değildir. Babasının ölümü ardındaki sırrı araştırmaktadır. 


Lee Soo-Hyuk
 Dizide, bir vampir olan Gwi karakterini canlandırmaktadır. Krala hüküm veren, kibirli, güzelliği ile insanları hayran bırakan bir karakterdir. En büyük düşmanı Seong Yeol’dür.


Kim So-Eun 
Dizide,iki karakter canlandırmaktadır. Biri, genç bir soylu kadın olan 20 yaşındaki Choi Hye-Ryeong karakterini canlandırmaktadır. O, Prens Lee-Yoon'un (Shim Chang-Min) nişanlısıdır. Bencil ve soğuk birisidir. Diğeri ise, Sung-Yeol'un (Lee Jun-Ki) ilk aşkı olan 20 yaşındaki Lee Myung-Hee karakterini canlandırmaktadır.


Kötü her zaman kötüdür. Bu bende değişmez kuraldır. Bu yüzden dizilerde kötüleri hiç sevmem. Kötü karakteri canlandırıyor diye gerçek kişiliğinden nefret eden birisi değilim. Bazı durumlarda iş değişir. Mesela Çatı Katı Prensi'ndeki Yu Mi Jeong... gibi. Ama gelelim bu dizimizdeki kötü karaktere... Bakıyorum, bakıyorum bir türlü nefret edemiyorum bu karakterden. Böyle bir şeyden nefret edilir mi? Lee Soo Hyuk ilk kez bu dizide görüyorum, keşke tanışmamız kötü karakteri canlandırırken olmasaydı. Bir insana bu kadar mı yakışır vampirlik demeden edemeyeceğim.


Dizimizin diğer yakışıklısı... Shim Chang-Min. Kendisini Mimi dizisinden tanıyorum ama bu dizide çıkaramadım. O hali ile bu hali birbirinden çok farklı. Sempatik tavırlar, tatlı mı tatlı mimikleri ile göz dolduruyor. Tam kavanozda saklamalık. Diziyi izledikçe bağlandığım bir gerçek. Özellikle yukarıdaki gibi görünce mest oldum. Yang Sun ile yakınlaşmaları nereye gidiyor henüz bilmesem de dizinin o karakter için kötü bitmesini istemem.










Dizi Müzikleri / OST

Jang Jae In/ Secret Paradıse
                                                

Eun Ga Eun/ Sad Wind
          



İyi Seyirler...


















10 yorum:

  1. Kız güzeli Lee Jun Ki, seviyorum bu çocuğu ben ya :) Henüz izlemedim bu diziyi ama dikkatimi çekti an kısa zamanda izlemeye çalışacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Tarihi kurgu ve fantastik seviyorsan mutlaka tavsiye edebileceğim bir dizi. Ben bunu yayınladığım sırada yanlış hatırlamıyorsam daha altıncı bölümlerindeydi ve bölümler henüz yayınlanıyordu. 10 Eylül itibari ile finali verecek. ^^

    YanıtlaSil
  3. Sadece dizinin fragmanlarını görmüştüm ama vampirli filandı bende Koreliler vampire girdi mi çıkamıyor diye hiç başlamamıştım ama galiba güzel. Bitti galiba dizi tamamını izledikten sonrada tavsiye eder misin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın nerde bir konu buluyorlar en az ona yakın dizi aynı konuyu işliyor. Vampir dizileri Kore de biraz acemi kalsa da eğer tarihi kurgu seviyorsan diziyi izle derim. Dizi dün itibari ile finali verdi diye biliyorum. Birkaç bölümdür bazı aksaklıklar nedeniyle izleyemedim o yüzden sonu nasıl bitti bilmiyorum. Ama izlediğim kadarı ile güzel tavsiye edebileceğim bir dizi. Diziye başlama sebebim biraz da Lee Yoo Bi içindi. Bence ilgini çekebilir ^^ şu sıralar adından söz ettiren bir dizi.

      Sil
    2. Koreli arkadaşımda çok tavsiye etti o da Lee Yoo Bi fanı ama o nasıl olursa olsun sevmiştir zaten demiştim ama bir Lee Yoo Bi sevdalısı daha : D Bir başlıyım o zaman : )
      Teşekkürler ~

      Sil
    3. Lee Yoo Bi bitanedir ^^ Ah keşke benimde koreli arkadaşım olsa çok şanslısın ^^ Diziyi izlediğinde bol bol konuşuruz ^^ Yorumun için teşekkürler, koreli arkadaşına da selamlar :D

      Sil
    4. Tamamdır biraz izledikten sonra gelir yorumumu yaparım : D
      Biraz ingilizcen varsa Koreli arkadaş edinmek gerçekten kolay, yakında mektuplaşcaz eğer elime ulaşabilirse yazısını yazacağım nasıl bulunduğuyla ilgili ama istersen sana özel de bir ara anlatabilirim :)

      Sil
    5. Bekliyorum o halde bol bol sohbet ederiz. İngilizcem pek iyi değil ama sıkılmadan çeviri yapmayı seviyorum. Mektup eline ulaştığında yazını okumak için sabırsızlanıyorum :)) Bana anlatırsan nasıl mutlu edersin beni ^^ Şuan bende yeni bir yöntem deniyorum mektuptan çok kartpostal kullanacağım.

      Sil
    6. Burda böyle bir yorum zinciri oluşturduk : )
      Ben en iyisi bunun yazısını bir yazıyım mektup gelince de güncelliyim : )
      Bu arada yorumun cevabını görmediysen seni de mimlemiş bulundum : D

      Sil
    7. Doğru dedin :) İyi fikir yazını bekleyeceğim ^^ Görmedim henüz ama mimlediysen çook teşekkür ederim en kısa sürede cevap vereceğim ^^

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...