20 Şubat 2016 Cumartesi

Ölümleri İle Şok Eden Kore Dizileri


Uzun zamandır buralarda yoktum. Sürekli bir ders çalışma eğiliminde olduğumdan bu yazıyı yazmak için bir boşluk bulduğuma seviniyorum. Geçen günlerde yine boş zamanım varken yeni bir yazı yazmak için bilgisayarın başına oturmuştum ama elim klavyeye bile gidemedi. Yazacak herhangi bir konu bulamıyordum. Konuya nereden geldik bilmiyorum ama arkadaşımla kore dizilerinde olan beklenmeyen ölümleri konuşur olduk. İster başrol ister yan karakter olsun, izlerken benimsediğimiz ve sevdiğimiz karakterler olmuştur. Mutlu bir final yapacağına inandığımız dizilere ne demeli!? Senaristlerin kore dizilerinin finali hakkında bir sorunu olduğunu düşünüyorum. Mutlu son yapmak isterken her şeyi karmaşık bir hale getiren, üzgün final yapacak diye insanları ekran başında perişan eden az mı dizi izledim ben. Beni en çok şaşırtan beklemediğim ölümler olmuştu. Uzunca düşündükten sonra aklıma gelen birkaç diziyi sizinle paylaşmak istedim. 


Dizilerin finali ve karakter ölümleri içerikli bir yazı olacağından dizileri izlemediyseniz okumayınız. Yüksek oranda spoi içermektedir!

-I'm Sorry I Love You-


2004 yılında yayımlanan senaryosu oldukça iddialı ve cesur dizilerden I'm Sorry I Love You. En kötü dizi sonlarından seçilmiş ve çok konuşulmuştu. Dram, fazla izleyen bir dizi değilim bu yüzden diziyi hiç izlemedim. Başta çok araştırmıştım. Dizi hakkındaki yorumları okurken şansızlık eseri sonunu öğrenmiş ve vazgeçmiştim. Ön yargılarımdan kurtulup sonunu bilsem dahi izlemek istediğim dizilerden oldu kendisi. Finalinde; başrol ölüyor, onun ölümüne dayanamayan sevdiği kız ise mezarının yanına yatıp muhtemelen zehir alıp intihar ediyor. Bir Romeo ve Juliet hikayesine benziyor. Başından sona ağır dram içeren dizi, dram severler için müthiş.

-City Hunter-


Şehir Avcısı dizisini kesin izlemişsinizdir. Lee Min Ho'nun çok sevdiğim yapımlarından. Baştan sona intikam için savaşacağını düşünmeme rağmen aslında en başından beri adalet için mücadele ettiğini anladım. Dizide Savcı Kim Young Joo (Lee Joon Hyuk) hiç sevmediğim bir karakterdi. Gerçeği bulmaya o kadar kafayı takık halde ortalıkta dolanıyordu ki, yeter dedirtmişti kendine. Bir süre sonra onu anlayarak karakteri sevmeye başladım. Dizinin ilk bölümünden itibaren City Hunter’ın ve onun kendisine gönderdiği suçluların gizemini çözmeye çalışıyor. Her sırrı çözüyor ama bir türlü kanıtlayamıyor, kendi kendini yiyor sonra. Beklemediğim, dehşet verici bir ölümdü ve o kadar iyi oynadı ki o sahneyi. Yüreklerimizde derin bir iz bırakıp gitti.

-49 Days-


"Öldünüz... Dünya'ya dönmek için sadece 49 gününüz var. Ne yapardınız?" Dizinin ilk dakikasında kız feci şekilde can verdi ve dizi bitene kadar biran olsun göz yaşlarım durmadı. Bir gün içinde izleyip bitirdim diziyi. Beni ölümüyle şok eden; 49 gün boyunca yaşamak için mücadele veren, hayata geri gelmişken tekrar ölen kız oldu. Madem ölecekti ne gerek vardı o kadar olaya? Ayrıca bölümler ilerlerken kızın hayatı hakkında öğrendiği gerçeklerde beni derinden yaralamıştı. Öldükten sonra öğrendiği her gerçek yaşama isteğini kaybetmesine sebep olmuştu ama daha sonrasında intikam almak için geri dönmek istedi. Sizin tercihiniz ne olurdu?

-Gu Family Book-


O bir canavar değil, sadece Wol Ryung! Dizinin ikinci bölümünde ölen karakterimiz. Sadece bir bölümde kendisine aşık edecek birisi. Sevdiği kadın yüzünden öldü, yetmedi onu öldüren sevdiği kadın oldu. Bin yıllık ömrü onu hak etmeyen bir kadın yüzünden mahvoldu. Oysa o  sevdiği kadın için insan olmak istemişti ve yüz gün boyunca güçlerini kullanmamış, et yememişti. İnsan olacaktı!  Dizinin sonuna doğru doğa onu canlandırıyor ama şeytan olarak. Güler yüzlü sevecen Wol Ryung gitmiş, yerine onun tam zıttı geri gelmişti. Yazarken bile o sahneleri hatırladıkça kadına olan sinirim kat kat artıyor. Dizide beklemediğim ölüm olan yalnızca o değildi, Dizinin sonunda Suzy'nin canlandırdığı karakterde öldü. Sonra senarist işin içine reenkarnasyon olayını sokarak 400 yıl sonra kızı tekrar canlandırdı ve yine ikisini aynı kadere mahkum ederek sanki dizinin ikinci sezonu olacakmış gibi bir izlenim yarattı. 

-Blood-


Herkesin oyuncuları konusunda eleştirdiği bir diziydi Blood. Kore'nin vampir filmleri dizileri nasıl oluyor, biliyoruz. Blogta daha önce tanıtımını yapmıştım, dizide yeni bir yan karaktere bağlandığımı da söylemiştim. Tıktık İşte o yan karakterin ölümü hakkında daha önce kurduğum cümleleri tekrar kuruyorum. "Hadi her şeyi geçtim, 19. bölümün sonunda dizinin en masumunu, Hyun Woo'yu, niye öldürdüler? Resmen işkenceydi o sahneleri izlemek. Ağlamaktan bir hal oldum. O kadar severek izliyordum ki karakteri öyle yerde kanlar içinde görünce artık beynim error vermeye başladı. Herkesi öldürün ama onu neden öldürdünüz?" Birde finalin sonunda esas karakteri öldürdüler sonra nasıl olduğunu anlamadığım şekilde tekrar dirilttiler. Saçmalık!

-Nice Guy-


Dizimiz bir intikam hikayesini konu alıyor ama ne intikam! İntikamı, sevdiği sevmediği herkesi yaralyo, kırıyor. Her şeyi mahvediyor. Kendisini de zamanla tüketmeye başlıyor. Sonunda  intikamını alıyor ve her şey mutlu sonla bitecek dedirtiyor insana. Ne yazık ki o sırada bıçaklanıyor ve senaristin onu öldürmesini beklerken son dakikada iyileştiriyor. Sevdiği ile ile birlikte oluyor. Senaristler intikamı artık bırakıp yeni bir hayat kurması gerektiğini anlatmak istemiş ise de olmamıştı. O zamanlarda kötü sonla bitecek dizileri son saniyede düzeltmek gibi bir huyları vardı.

-Empress Ki-


Hala şaşırırım kendime, 50 bölümlük diziyi nasıl bitirdim, hem de 5 günden az bir sürede. Oyuncular iyi olduktan sonra bırakmıyorsanız bölye durumlar çok normaldir. Ortada bir tarih var sonuçta zamanı geldiğinde herkes ölecek. Diziyi izlemeye başladığınızda bu ikilinin arasında kaldığınıza eminim. Kraliçe Ki kim ile olmalıydı? Şüphesiz ki Goryeo Kralı ile birlikte olmasını isterdim. İlk başlarda benim görüşüm böyle idi. Zeki ve korumacı yapısı beni etkilemişti. Yuan İmparatoru'nun hareketlerini sevmiyordum. Korkaktı, hiçbir şey bilmiyordu ama çok aşıktı. Aşkla yaşıyordu. Dizi bitmeden ikisinin de ölümünü gördüğüm için çok üzülmüştüm. İkisinin de kendi çapında hayatında zorluklar çekmişti. Tarihi dizi severlerin -benim gibi- kaçırmaması gerek bir dizi.


Yayına uygun bir replik ile sonlandıralım:



14 yorum:

  1. Ben zaten bu Kore dizilerindeki sonlara çoğu zaman anlam veremiyorum. Aslında bir yandan diziyi açık uçlu bitirip bizim hayal gücümüze bırakmaları güzel bir şey. Ama diğer taraftan düşündüğünde sanki her şey karman çormanmış gibi duruyor. Şimdi bu dizinin sonunda ne oldu? diye kalıyorum çoğu zaman. O yüzden artık şaşırmıyorum. :) Yazın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Açıkçası ben sonu izleyicinin hayal gücüne bırakmalarını sevmiyorum. Net kesin ve güzel bir son olsun. Ve bu durum hep en iyi dizilerde oluyoe aonu eksikmiş bişeyler gibi hissettiriyor.

      Sil
  2. Bende city hunter sonunda çok üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onda bende çok üzüldüm avukatın ölümünden sonra toparlanamadi sanki ama dizi genel hatlarıyla çok iyiydi.

      Sil
  3. Hiç birini izlememişim :)) Benim en çok etkilendiğim ölümde Shut Up Flower Boy Band dizisindeydi ..
    Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okumamışsindir diziler hakkında spoi verip izleme isteğini kırmak istemem.

      Sil
  4. Blood T.T
    Dediğin gibi herkesi öldürselerdi de o yaşasaydı. İlk defa bir karaktere bu kadar bağlanmıştım ben, ama nedeeen T.T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya! Onun acısı çok başkaydı. Evlat acısı gibi. Diziyi sadece onun için izliyordum. Senaryoyu mahveden senariste karşı çok kızgınım.

      Sil
  5. Blood dışında hepsini izledim bende :) ve I am sorry gerçekten fenaydı be :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'm sorry gerçekten çok merak ediyorum. Bloodu izlemek istersen izle, cok fazla boş vaktin var ise.

      Sil
  6. Empress Ki ve I'm sorry I Love You'da gerçekten çok hüzünlenmiştim. Blood'u da izlemedim ama güzel bir konusu var :) Her ne kadar çok klişelerle karşılaşsak da işte bazen Koreliler bizi böyle şaşırtıyorlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihi film hastası okarak beni en çok etkileyen Empress ki dizisiydi. Sürekli iki kişi arasında kalıp durdum ama ikiside sonunda öldü.

      Sil
  7. ayyyyy ne faydalı yazı buuuu. şu ayem sori aylavyu izleyim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayem sori aylavyuyu bende çok merak ediyorum. İzlenmesi gereken dizilerden ...

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...